Regelmessige forbedringer og gjennomgang av markedsføringsstrategier er viktig for å passe på en bedrifts suksess. Det finnes uendelig med metoder og triks om dagen til hvordan å øke en bedrifts synlighet og kundetall. Dersom du er forvirret og lurer på hvilke metoder som fungerer best, eller bare trenger litt ny inspirasjon, bør du lese her. Vi har nemlig funnet frem til 5 gode og konkrete tips til bedriften din:

  1. Bygg en epostliste
    Dette er en kjapp og effektiv metode som lar deg nå et stort antall kunder på en gang. For å bruke dette er det viktig at du setter deg inn i hvordan du når disse kundene og gjør de om til aktive kjøpere. Metoden gir bedriften muligheten til å gi kundene en personlig oppfølging, ved å for eksempel sortere listene inn i flere grupper ut i fra ulike interesser. Slik kan du passe på at du kun presenterer relevant innhold til kunden, og minske sjansen for at de velger å melde seg av listen. 

  2. Linkbuilding

Lenker er det som gjør at vi klikker oss rundt på nettet og oppdager nye sider, temaer og produkter. Derfor er “linkbuilding” en svært populær metode som du bør sette deg inn i. Når Google rangerer nettsider i søkeresultatene sine, er at av punktene de legger mest vekt på eksterne lenker. Dette vil si hvor mange linker som fører til din hjemmeside. Formålet er derfor å få andre nettsider til å lenke til siden din, og slik forbedre nettsidens søkemotoroptimalisering.

  1. Arranger konkurranser
    Setter du sammen en suksessfull konkurranse på sosiale medier, vil det være en av de mest forlokkende metodene du kan bruke. Resultatet dersom det gjøres riktig vil være en økelse i både synlighet, følgere og engasjement. Premien kan være et produkt, en rabatt eller et månedskort – og konkurransereglene kan variere etter hva som passer selskapet best. En populær metode er “lik og del”, hvor deltagere må like og dele et bilde eller innlegg fra bedriften for å delta. Man kan også be kundene tagge bedriften i egne bilder, sende inn video bidrag eller noe mer kreativt.

  2. Optimiser for stemmesøk
    Markedet venter en enorm vekst for smarthøyttalere, som lar deg gi kommandoer og søke etter informasjon ved bruk av stemme fremfor tekst. Hvordan stemmesøk og tekst søk blir brukt er forskjellig, og det er også resultatene det gir. Derfor er det ingen tvil om stemmesøk bør være en faktor du inkluderer i din markedsstrategi.

Følg med på trender i sosiale medier
Å være et steg foran til enhver tid er en helt essensiell del av markedsføring på nett. Hele 90% av nordmenn mellom 16 og 79 bruker internett hver eneste dag. Riktig bruk av sosiale medier vil derfor være nøkkelen til økt salg for selskaper. For eksempel ser man for tiden at muligheten til å kommunisere med kunder gjennom Messenger på Facebook er en økende trend, samme gjelder såkalt “influencer marketing.” Pass på at markedsføringstaktikken til selskapet alltid er i tråd med nåtidens trender og populære metoder.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.